Els apassionats de les dues rodes i la natura trobaran a Rocabruna un lloc ideal on practicar les seves aficions preferides. Algunes botigues d’aventura ofereixen rutes guiades i lloguer de bicicletes i 4×4 amb els que recórrer el paratge des d’un altre punt de vista.

Les rutes més conegudes són les següents:

Rutes 4×4 Ribes de Freser – Tregurà de Dalt

Ruta per pista forestal molt senzilla. Agafem el cami cap al refugi en un trencall de la GIV-5262 i seguim pel camí de Fontlletera.

Unes vistes espectaculars ens acompanyaran al llarg del recorregut.

És aconsellable parar per dinar al Mirador de la creu de fusta (últim waypoint del mapa), on gaudirem de les vistes cap al poble de Setcases.

En aquesta ocasió no hem trobat neu en el camí, per això està catalogada com a fàcil (apte inclús per a 4×2); ara bé, després de nevades la cosa ha de canviar molt…

Ruta 4x4 Ribes de Freser

Rutes 4×4 Ripoll a Sant Jaume de Frontanyà

Ruta molt variada, amb paisatges espectaculars que ens portarà per indrets molt variatsper pites de nivell moderat on s’agraeix la reductora bastant (tot i que no és del tot indispensable).

La ruta comença a Ripoll I mitjançant una pista molt sencilla arribarem a l’ermita del Remei. Desde l’ermita seguirem per camins vorejant les rieres de Vilardell (on podrem parar a veure un parell de gorgs) i la de Bufatals fins arribar al Collet de l’Auró. En aquest tros anirem creuant diversos bassals de fang, pero de poca fondaria I sense més complicacions.

Un cop arribat al collet, agafarem direcció nord seguint el torrent de l’Estiulà fins arribar al gorg de colomer (on recomano que es pari i es vagi visitar; s’accedeix per un sender direcció est). Un cop visitat el gorg, retrocedim fins trobar el camí a l’ermita d’Estiulà, d’on surt una pista força trencada que sembla que fa temps que s’hagi oblidat.

En aquesta pista hem hagut de tapar algún forat amb pedres per tal de poder proseguir (diría que és de nivell moderat). A partir d’aquest punt, sense deixar la pista, ens anirem endinssant per boscos fins arribar a Cal llentes, una massia abandonada que ha estat ocupada totalment per un ramat de vaques.

Un cop allà, farem cap cap al clot de l’infern, d’on sortirem per una pista estreta I pedregosa que ens portarà direcció nord fins que veiem que la pista pràcticament s’acaba.i només en surt un ramal a la dreta. En aquest punt podem fer dues opcions… o buscar en direcció oest una curta trialera o seguir el camí de la dreta que ens portarà ben bé fins el cim per tornar a baixar (un cop el cim, el camí pràcticament desapareix per falta d’us I sembla que anem conduïnt per el mig d’un prat).

Un cop feta l’opció que es trii, ja enfilarem per pistes en bastant bon estat fins a Sant Jaume de Frontanyà per tal de finalitzar la ruta (no deixeu de visitar l’esglèsia romànica d’aquesta població).